Звіт директора 2016-2017

15.01.2018 11:23

Звіт директора

КЗ «Карлівське НВО»

Кіровоградської районної ради

Кіровоградської області

Істоміної Інни Володимирівни

про діяльність на посаді протягом 2016-2017 навчального року

Шановні присутні!

Закінчився навчальний рік, і тому ми зібралися сьогодні, щоб підвести певні підсумки роботи колективу школи, оцінити діяльність директора на посаді протягом 2016-2017 навчального року.

На виконання наказу МОН України від 28.01.2005 року № 55 «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальношкільних та професійно - технічних навчальних закладів», з метою забезпечення відкритості, демократичності управління закладом, стимулювання впливу громадськості на прийняття та виконання керівником НВО відповідних рішень у сфері управління закладом директор НВО звітується на загальних зборах педагогічного колективу, представників класних батьківських комітетів, ради НВО.

Як директор НВО, у своїй діяльності протягом звітного періоду я керувалася Статутом школи, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками директора НВО, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.

1. Загальна інформація про школу.

Комунальний заклад «Карлівське навчально-виховне обєднання» є комунальним унітарним підприємством, утвореним Кіровоградською районною радою, Кіровоградської області. Управління та фінансування здійснюється відділом освіти, молоді та спорту Кіровоградської райдержадміністрації, якому делеговані відповідні повноваження.                               

Будівля школи прийнята в експлуатацію 1986 року, земельна ділянка, на якій знаходиться школа, не приватизована.

У 2016-2017 навчальному році навчальний рік розпочинало 22 педагогічний працівник і 10 працівників обслуговуючого персоналу.

Навчання розпочинало 84 учнів. Вибуло із школи 1 учениця. Прибуло до школи 1 учень. Середня наповнюваність класів становить 8 учнів.

Свідоцтво про базову освіту отримало 6 учнів. Атестатів про повну загальну середню освіту – 5 учнів.

2. Кадрове забезпечення.

У 2016-2017 навчальному році штатними працівниками школа була забезпечена на 100%. Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педпрацівників. При підборі нових кадрів враховується фахова підготовка, особисті та колективні якості, працездатність, інші характеристики.

Час диктує все нові і нові вимоги до вчителя, тому доречним зараз є вміння працювати з комп’ютером, оргтехнікою. Перспектива в освіті така, що років через два-три учитель, який не володіє навичками роботи на комп’ютері та не використовує його у своїй діяльності, не буде відповідати освітнім вимогам та не зможе ефективно забезпечувати навчально-виховний процес з учнями. Адміністрація школи показує приклад усім вчителям - не тільки директор, а й заступники, психолог, володіють навичками роботи з оргтехнікою, яка розміщена в кабінетах та використовується для адміністративної роботи.

За якісним складом педагогічних працівників наша школа не відстає від інших шкіл району.

Середнє тижневе навантаження педагогічних працівників по основній та старшій школі становить 17,5 год.

3. Організація навчально-виховного процесу

Протягом минулого навчального року школа працювала в одну зміну, учні які навчалися за індивідуальним навчальним планом відсутні.

Календарно-тематичні плани складалися вчителями на основі затверджених міністерських програм.

4. Методична робота.

У школі діє певна система методичної роботи. ЇЇ сітка створена на діагностичній основі. Вже не один рік педколектив працює над проблемою «Краєзнавство як вияв само пізнавальних та практичних потреб учнів, активний чинник формування історичної свідомості підростаючого покоління, засіб одержання інформації про історичне довкілля краю шляхом впровадження сучасних інноваційних технологій».

До реалізації завдань методичної роботи активно залучаються вчителі, які мають педагогічні звання та вищу кваліфікаційну категорію. Вони є керівниками шкільних, районних методичних об’єднань (5 осіб: Ситник Л.М., Нофенко Л.І., Барамба Л.В., Грін Н.Л., Нетребенко О.О.), творчих груп, наставниками молодих учителів. За їх активної участі проходять предметні тижні, методичні засідання тощо. В організації навчально-методичної роботи з педагогічними кадрами школи результативно використовуються можливості шкільного методичного кабінету (кабінет заступника з НВР) та бібліотека, де сконцентровані нормативні документи про освіту, програми з базових дисциплін, матеріали з досвіду роботи кожного учителя, матеріали діяльності шкільних методичних об’єднань та творчих груп, науково-методична та психолого-педагогічна література, зразки оформлення шкільної документації, матеріалів на різноманітні конкурси.

У школі працювали методоб’єднання вчителів:

- суспільно-гуманітарного напряму, керівник Нофенко Л.І.;

- природничо-математичного напряму, керівник Ситник Л.М.;

- учителів початкових класів, керівник Барамба Л.В.;

- класних керівників, керівник Грін Н.Л.

- естетично-практичного циклу – керівник Нетребенко О.О.

 Було визначено проблему кожного шкільного МО.

Результативною була робота всіх методичних об’єднань та груп. Учителі провели відкриті уроки, виховні заходи, ділились досвідом роботи з проблем, зросла їх педагогічна майстерність.

Маємо гарну результативність участі педагогів у конкурсах.

Усі вчителі, які атестувалися, оформили за вимогами нового положення про атестацію методичні картки, належним чином оцінені членами шкільної та районної атестаційної комісії. Пройшли курсову перепідготовку з вересня 2013 року по теперішній час один педагог.

Учителі школи йдуть у ногу з життям. Впроваджуються у практику інноваційні технології, суть яких полягає в тому, що навчання відбувається шляхом взаємодії всіх, хто навчається. З кожним роком нові інформаційні технології на уроках впроваджує все більше і більше педагогів школи. Альтернативою я вбачаю розміщення у наступному навчальному році статтей учителів на офіційному веб-сайті школи.

Аналіз якісного складу та освітнього рівня педагогічних працівників школи дозволяють зробити висновок про можливість проведення навчально-виховного процесу на високому рівні.

5. Навчальна діяльність учнів.

У школі існує певна система роботи з учнями. Крім обов’язкових предметів, є ще предмети за вибором та факультативи. Це, наприклад, російська мова, сходинки до інформатики. Також проводилися додаткові заняття із здібними до навчання дітьми практично з усіх предметів інваріантної складової навчального плану.

Учні нашої школи традиційно активні учасники різноманітних конкурсів. Цього року учасниками міжнародного конкурсу з інформатики «Бобер - 2013» стали 2 учнів, учасниками міжнародного  природничо-інтерактивного конкурсу «Колосок – осінній - 2013», стали 10 учнів, а конкурсу юних знавців математики «Кенгуру»- 9.

Більшість дітей отримали сертифікати учасників конкурсу з відмінними та добрими результатами. Також взяли участь у конкурсі української мови ім. Петра Яцика, де учениця 7 класу Грін Яна зайняла ІІІ місце

6.Виховна та позакласна робота

Виховна система школи –це цілісна структура, яка сприяє успішному вихованню дітей.У школі відбувається моральне становлення учнів, формування в них творчого мислення, відповідальності. Пріоритетним у виховній роботі Крупської загальноосвітньої школи І –ІІІ ступенів є:

- реалізація особистісно орієнтованого підходу в навчально-виховному процесі, суть якого, в основному, полягає в тому, щоб розглядати учня в системі освіти не засобом, а метою освіти, тобто він має стати суб’єктом навчання, виховання й розвитку;

- залучення учнів до національної та світової культури;

- збереження морального та фізичного здоров’я підростаючого покоління;

- виховання патріотизму, громадських якостей особистості;

- забезпечення педагогічних умов для соціалізації школярів, виховання в них життєвої компетентності.

Для реалізації цих завдань у школі розроблений план виховної роботи навчального закладу та окремі плани, які були затверджені на засіданнях методичних об’єднань класних керівників. Ці плани охоплюють усі напрямки виховання: патріотичне, правове, моральне, художньо-естетичне, трудове, фізичне, екологічне, превентивне та включають у себе календарні, традиційні шкільні свята, заходи, конкурси, заходи щодо зміцнення моральності та утвердження здорового способу життя тощо.

З метою виявлення обдарованих дітей та розвитку їх творчих здібностей, залучення дітей, які стоять на внутрішкільному обліку,у школі організовано роботу гуртків за інтересами.

У 2013-2014 навчальному році у школі працювало 2 гуртки, до роботи в яких було залучено 55 учнів. Результати своєї діяльності гуртківці неодноразово представляли під час предметних тижнів, брали участь у культурно-масових та суспільно-корисних заходах, які проходили в школі та районі:

Вересень був присвячений вирішенню організаційних питань: визначенню завдань та проблем, над якими будуть працювати класні колективи під керівництвом класних керівників, складанню та погодженню плани виховної роботи, створенню банку даних дітей, які потребують соціального захисту, опіки, складанню соціальних паспортів класів, школи, охопленню учнів у гуртках, секціях у позаурочний час.

У ході установчих засідань були визначені такі завдання на навчальний рік:

- підвищення теоретичного, науково-методичного рівня підготовки класних керівників із питань психології та педагогіки;

- забезпечення виконання єдиних принципових підходів до виховання й  соціалізації учнів;

- озброєння класних керівників сучасними виховними технологіями та  знанням сучасних форм і методів роботи;

- вивчення, узагальнення та використання передового педагогічного досвіду роботи класних керівників;

- координування планування, організації та педагогічного аналізу виховних заходів у класних колективах;

- сприяння становленню й розвитку системи виховної роботи класних керівників.

Поряд з традиційними формами виховної роботи значне місце за результативністю посідає шкільне учнівське самоврядування. Структурно самоврядування представлене як на рівні школи, так і на рівні класних колективів.

Класним керівникам слід ретельніше вивчати умови проживання учнів класу і своєчасно інформувати про проблеми соціального педагога школи, адміністрацію.

Звертати увагу на пропуски уроків учнями без поважних причин і порушення дисципліни, своєчасно доводити відповідну інформацію.

Класним керівникам продовжувати здійснювати індивідуальний підхід до учнів, відповідально ставитися до вивчення умов життя учнів, удосконалювати роботу з батьками, систематично проводити тематичні батьківські збори, залучати батьків до позакласної роботи школи. Слід ретельніше готуватися до проведення годин спілкування, чітко ставити їх виховну мету і прикладати достатньо зусиль щодо її досягнення.

7. Соціальний захист.

Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються у школі, проводиться згідно з діючим законодавством. На початок навчального року були підготовлені списки учнів пільгових категорій, які постійно поновлюються. Станом на 01.06.2014 року кількість дітей у них становить:

сиріт і позбавлених батьківського піклування –   ;

напівсиріт -   ;

інвалідів – 2;

чорнобильців –1;

з неповних сімей –     ;

з багатодітних сімей – .

Ці діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації школи. Для них було організоване оздоровлення у пришкільному дитячому таборі. Також за районний кошт діти, позбавлені батьківського піклування, щоденно отримують безкоштовне гаряче харчування у шкільній їдальні з розрахунку 4,5 грн.

8. Співпраця з батьками.

Виховання учня в школі і сім’ї –щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов’язаних з професіями, світом захоплень, родинними святами. Класні керівники тісно співпрацюють з сім’ями своїх вихованців: відвідують дитину вдома, спілкуються з родиною. Свої враження заносять до щоденника психолого-педагогічних спостережень.

Також батьки надають значну матеріальну допомогу школі в умовах недостатнього фінансування з державного бюджету.

9. Збереження і зміцнення здоров’я учнів та працівників.

Медичне обслуговування учнів та працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи у школі будуть сформовані групи для занять на уроках фізкультури на навчальний рік. Відповідно до цих списків буде видано наказ по школі.

Медичне обслуговування працівників школи організовано також на базі районної лікарні. Працівники їдальні проходять медичні огляди два рази на рік. Огляди відбуваються за рахунок районного бюджету. Проходження медичного огляду фіксується в санітарних книжках установленого зразка, які реєструються і зберігаються у завгоспа школи.

Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального харчування дітей протягом перебування у школі. Організація харчування учнів закладу регламентується законами України «Про освіту» (ст. 25), «Про загальну середню освіту» (ст.22), «Про охорону дитинства» (ст. 5), Постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 No 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», іншими нормативними документами.

Щодо забезпечення учнів гарячим харчуванням проводилася робота класними керівниками й адміністрацією.

Відповідальною за організацію харчування у школі булла Полякова І.О., заступник директора школи з НВР; належним чином вівся бракеражний журнал.

Питання стану та організації харчування у школі розглядалося на засіданнях

педагогічної ради 30.08.2013 року (протокол No1), нарадах при директорові.

Працівники харчоблоку пройшли медичний огляд в необхідні терміни.

З працівниками шкільної їдальні постійно проводилася робота щодо неприпустимості ігнорування санітарно-епідеміологічних норм, вівся постійний контроль за якістю харчових продуктів, за дотриманням умов їх зберігання, технологічним процесом приготування страв і термінів зберігання готової продукції.

Підвищена увага надавалася чистоті посуду. Миття та дезінфекція здійснювалися з дотриманням усіх норм санітарно-гігієнічного режиму, використовувалися засоби дезінфекції, рекомендовані санітарними правилами. Уся робота зацікавлених структур школи була направлена на недопущення порушень у роботі харчоблоку.

У зв’язку з цим батьківський комітет, класні керівники, адміністрація школи цілеспрямовано продовжують працювати над реалізаціє наступних задач:

-поліпшення матеріально-технічних та санітарно-гігієнічних умов харчування;

-поліпшення системи повноцінного збалансованого харчування дітей з урахуванням особливостей стану їх здоров’я;

Вартість гарячого харчування (на одну дитину): 5 грн (за кошти батьків).

10. Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності.

Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально - виховного процесу, та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи та директора зокрема. Наказом по школі призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі, сплановані заходи.

На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях школи розміщено кілька стендів з безпечної поведінки. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на нарадах при директорові. Цей вид діяльності закладу неодноразово перевірявся державними органами. Отримані приписи ми намагаємося виконувати. Слід зазначити, що в школі здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. Але нажаль 1 нещасний випадок під час навчально виховного процесу з ученицею 10 класу Биндич Ніною був.

11. Фінансово-господарська діяльність.

Будівля школи прийнята в експлуатацію 28років назад. Адміністрація школи разом з колективом постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її у робочому стані. Фінансування потреб школи проводиться централізованою бухгалтерією відділу освіти. Протягом навчального року систематично здійснювалася виплата заробітної плати, надбавок за стаж, доплат за перевірку зошитів, класне керівництво, завідування кабінетами працівникам школи.

За рахунок благодійних коштів батьків здійснено ремонти та підготовку класних кімнат до навчального року.

Працівниками централізованої бухгалтерії шкіл та завгоспом планово проводиться інвентаризація майна, зауважень щодо забезпечення його збереження та оприбуткування немає.

Завжди вчасно готується звітна документація, матеріали списуються або оприбутковуються.

Адміністрацією школи приділяється достатньо уваги естетичному вигляду навчального закладу. Намагаємося підтримувати коридори, вестибюль школи в належному вигляді. Проте слід поступово поповнювати приміщення новими сучасними стендами, поновити озеленення коридорів.

За рахунок благодійних коштів батьків здійснено ремонти та підготовку класних кімнат до навчального року.

Завдяки виконкому сільської ради було зроблено систему опалення. Завдяки фермерським господарствам було придбано 1 скат і два акумулятори для шкільного автобуса.

Потребує ремонту актова зала, кімната для групи продовженого дня. Але найболючіше питання для нашої школи на данний час ремонт шкільного автобуса, а саме придбання 6 скатів, туалет, каналізація в цілому.

Подвір’я школи завжди прибране, доглянуте. На квітниках щороку висаджуються квіти, своєчасно обрізаються дерева, кущі. Біляться бордюри.

Проводиться скошування трави на газонах, періодично вивозиться сміття з території школи.

Проте коштів на утримання катастрофічно не вистачає. Про видатки у цьому році на ремонти, закупівлю матеріалів та обладнання ніхто не говорить – їх просто немає. Повноцінна підготовка нашої школи до нового навчального року стала проблематичною через відсутність коштів. Зрозуміло, я як директор використаю для цього усі можливі резерви: спонсорські кошти, позабюджетні кошти, але їх недостатньо для такого обсягу робіт.

12. Управлінська діяльність.

Управління школою здійснюється згідно з річним планом роботи школи, планом внутрішкільного контролю та календарними планами вчителів -предметників і планами виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у школ і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників навчально-виховного процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток школи.

У школі в наявності усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу. З підключенням школи до мережі Інтернет стало можливим користуватися матеріалам и сайтів Міністерства освіти України, управління освіти, інших закладів освіти, що дає можливість оперативно й мобільно користуватися достовірною інформацією вчителям і адміністрації школи, вчасно знайомитися з новими документами.

Контроль - це важлива, складна та об’єктивно необхідна функція управління. У школі ефективність здійснення контролю зумовлює якість реальних і подальше прогнозування бажаних показників розвитку закладу освіти, його навчально-виховного процесу та діяльності всього шкільного колективу. Контроль дозволяє тримати в полі зору управління найважливіші питання школи, своєчасно реагувати на відхилення від норми та на негативні явища, знаходити невикористані резерви, підтримувати оптимально трудову атмосферу в колективі.